Tovade vantar med yllebroderi

2015-01-10 15.48.212015-01-10 18.13.29

Idag har jag gjort färdigt mina vantar.

Jag har tovat dem i mörkblå finull, två lager så de är tunna och smidiga.

Så har jag stickat muddar i jättemjukt alpackaull och sytt fast.

Så har jag broderat med ullgarn, det mesta växtfärgat.

Jag är väldigt nöjd, även fast broderierna inte är helt lika eftersom jag inte använt något mönster.

Så härligt att bli FÄRDIG med något!!!

Nu ska jag sticka en halsduk i alpackagarnet .

Jag tycker att yllebroderi är så otroligt vackert!

2015-01-10 16.57.39

Pinterestbilden är en jacka från en folkdräkt ur boken Scandinavian Folklore och bilden jag håller är klassiskt broderi på en modern munkjacka ur boken Karins Broderi. 

Vill ha!!! Men jag behöver definitivt träna en del innan jag vågar ge mig på ett sådant projekt!

Lämna en kommentar