INGET VATTEN

Idag gick jag upp kl 6 och gjorde min gymnastik och tog en dusch. Sedan bakade jag ut Dalslandskakan som jag kalljäst under natten. När Max låg och sov kokade Maja och jag kola och smälte choklad och fyllde i former. Det blev gott och vi hade trevligt.

Mindre trevligt är att vi inte har något vatten och det har inte ”bara frusit” utan det verkar vara fel nere i bunnshålet… som är 75 meter djupt… Inte enkelt att fixa det när det är superkallt och bara några dagar kvar till jul… :-/ -Inte lätt att få grejer.

Just nu håller Martin på och kollar om han kan låna några kubik att ha vatten i över jul och köra vattnet baklänges i systemet. Han har några telefonnummer och människor att prata med i morgon-håller tummarna för att det ordnar sig!. I kväll måste han hämta vatten till djuren någon stans ifrån. 😦

Ja ja… för övrigt fick jag mitt registreringsbevis idag. Officiellet är jag ägare till en F-A skattesedel.  Det går ganska trögt med MaddeMade. Jag väntar på ett kostnadsförslag från tryckeriet och det tar sitt lilla tag… Trodde nog att jag skulle ha dem tryckta och färdiga för ett tag sedan. Men men… den som vänta på något gott. -Har iallafall två jobb på G. I morgon skulle vi till Karlstad för att julhandla med eftersom vattnent krånglar blev det inställt. Så jag kanske ska sätta mig och jobba istället…

I början av april ska jag och Martin på kurs. Vi ska lära oss att göra tvål. 😀  -Ser jag mycket fram emot!

2 tankar om “INGET VATTEN

  1. Vilken mardröm!Händer ibland att vi blir utan vatten på sommaren men nu i smällkalla vintern och precis före jul..inte kul…hoppas verkligen att det löser sej! Kramis monica

  2. Vattnet ”hämtade” sig och det har inte varit några problem sedan dess. P å något sätt så tog vi nog för mycket vatten på kort tid och brunnen sinade. Nu fyller vi lite mindre två gånger/dag istället. 🙂

Lämna en kommentar